dimecres, 18 d’agost del 2010

Burj Khalifa














Burj Dubai.... o Burj Khalifa (vés a saber)

Sensacional !!!, 818 metres d’acer i formigó enmig de terra sorrenca.

La veritat estic sorprès. Us confesso que m’agradaria tenir aquesta espècie de menhir al menjador de casa, vull dir que el veig com un tòtem punxagut amb l’estètica de les agulles de cosir, clavada ben endins del terra, suposo que deuen haver calculat que no punxi cap bossa de petroli i se’ls hi ennegreixi l’invent.

M'agrada també el fet, que tal com està, no dona peu a comentaris per la seva semblança a diguem-ne la simbologia fàl.lica o directament escatològica, com d'altres exemples ben propers a casa nostra, no hi ha dubte que la seva forma impedeix determinades fantasies, esclar que en aquestes coses mai se sap, i més d'un conductor d'opinió, arribarà facilment al clímax tot fent proclames de disseny i veient l'embalum còsmic palplantat allà al mig.

Dit això, queda clar, que com a escultura semblarà més o semblarà menys... però resulta d’una estètica contundent sigui en positiu o en negatiu. El problema vé després, quan hom es pregunta :... que en farem de l’invent ¿?

Jo francament no em veig pujant en ascensor durant més de dos minuts, com si pujes a mig camí del turó de l'home. Perque esclar, la gràcia rau, en pujar dalt de tot... oh, i tant... i resulta que en volen vendre pisos de tot plegat, bé, sembla que ja els han venut tots, i jo em pregunto, que carai farà la gent comprant un cinqué pis en una torre de 818 metres... els complexes d’inferioritat que es poden generar seran brutals, potser ja ho tenen previst i als baixos s’ubicaran un munt de psicòlegs i salons de massatges camuflats o no, de perruqueries.

(a posteriori he consultat la wikipèdia i resulta que l'edifici bat tot tipus de rècords, i que s'hi faran tot tipus de coses, d'activitats vull dir, no ens confonguem... http://es.wikipedia.org/wiki/Burj_Khalifa ara es veu que ja no es diu buj dubai, sinó burj khalifa).

I jo em pregunto... posats a fer, no seria millor fer unes rampes perque tots els propietàris poguessin pujar al piset en cotxe, en camell o caminant tot fent petar la xerradeta, i de pas que els hi servís per sortir corrents per si un dia, al monument, li dona per calar-s'hi foc, esclar que tal com està ara mateix l'invent sempre tenen la sol.lució de retransmetre en directe l'esdeveniment a tot el mon, tot fent un castell de focs d'artifici, mentre sona subtilment una música celestial.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada